Tässä kirjoittelen ensimmäistä blogikirjoitustani. Ensimmäisen blogikirjoituksen kirjoittamisessa on paljon samaa kuin aloitettaessa ensimmäistä luokkaa koulussa, istuttaessa ensimmäistä kertaa lentokoneessa tai ajattessa ensimmäistä kertaa polkupyörällä ilman apupyöriä. Tunnetila vaihtelee epävarmuudesta innostukseen - ei oikein voi tietää, mitä vielä tulee seuraamaan.

Oman blogin aloittaminen ei ollut minulle mikään itsestäänselvyys, vaikka kirjoittamisesta pidänkin. Olin pitkään sillä kannalla, että perinteisen päiväkirjan kirjoittaminen on ainoa tapa pitää päiväkirjaa. Sattumalta eksyin kuitenkin selailemaan yhden tytön blogia. Löysin kyseisestä blogista ajatuksia, jotka puhuttelivat minua. Luettuani blogia muutamien viikkojen ajan aloin ajatella, että miksen minäkin voisi kirjoittaa ajatuksiani niin, että muutkin saisivat niitä lukea?

Nyt erinäisten teknisten ongelmien -tai eihän mitään ongelmia ollut, minä olen vain taitamaton tekniikassa- jälkeen lopettelen ensimmäistä kirjoitustani. Toivon, että sanonta "harjoitus tekee mestarin" pitää paikkansa myös blogin kirjoittamisen osalta.